از زبان پزشک اینده

شکست های زندگی

چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴ ق.ظ

حقیقتا با بررسی عمیقی که نسبت به زندگی ادمای اطرافم داشتم

متوجه شدم هرکس یه جوری تو زندگی شکست میخوره !

و بعد شکست ادما به دو دسته تقسیم میشن !

1- کسایی که از این شکست درس میگیرن و این شکست میشه یه پل پیشرفت

2- کسایی که نمیتونن شکست رو هزم کنن و روز به روز پس رفت میکنن

شکست هر کس تو زندگی متفاوته

یکی ورشکست میشه پولشو از دست میده - یکی عشقش بهش خیانت میکنه- یکی طلاق میگیره -

یکی عشقش میمیره- یکی بچه اش میمیره - یکی از لحاظ درسی و کاری شکست میخوره - و هزارو یک شکست دیگه ....

خب طبیعیتا وقتی ادم تو همچین موقعیت هایی قرار میگیره خیلی حس بد بهش دست میده

حتی ممکنه افسرده بشه و یا تا مرز خودکشی بره !

من تو زندگیم شکست عشقی و شکست درسی خوردم !

دوبار شکست عشقی تجربه کردم ! هر دوبارم بهم خیانت کردن !

و دلیلش هم ذات خرابشون بوده ! من چیزی کم نذاشته بودم ! و

خیلی خوشحال بودم که همیشه صادق و رو راست بودم !

بعد یه مدت جفتشون هم پشیمون شدن برگشتن اما چ فایده !

شکست درسیم اینطوری بودش که شما فکر کن

من به قدری قوی بودم تو کلاس فیزیک مسله رو ک معلم میگفت من فوری جواب میگفتم !

به قدری عالی بود درسم که همه استادا میگفتن رتبه یک کنکور میشی شک نکن

دو کلاس رو ترکیب کردن از بین 60 نفر من بودم که جواب یه سوال مهم رو درست نوشتم !

اونم سوال از تدریس سر کلاس معلمم بود و اون نوشته اصلا تو کتاب نبود !

معلم زیستمون فقط به من گف که تو توانایی خوندن و تحصیل تو پزشکی رو داری

بهم گف من در تو چیزی میبینم که در پسرای دکترم دیدم و چندین ساله همچین شاگردی ندیدم !

خلاصه خیلی خفن بودم

حالا شما تصور کن همچین ادم خفنی بنا به دلایل و مشکلات متعدد خانوادگی و شخصی نشد از کنکور قبول شه !

کنارش این فشار شکست عشقی هارو هم تصور کنین !

قشنگ له له شدم !

تا پای خود کشی رفتم

چندین بار تلاش کردم نشد بیخیال شدم ...

میدونی من اصلا این شکستو نتونستم هضم کنم

اما هیچ وقت دست از تلاش نکشیدم

دوباره امسال تصمیم گرفتم از نو شروع کنم

سعی کردم به خودم مسلط باشم

علمم رو بالا ببرم

مطالعه حالمو خوب کرد

تونستم اون اعتماد به نفس از دست دادمو دوباره به دست بیارم

درکنارش درمان دارویی رو هم شروع کردم

و کم کم دارم برمیگردم به همون پری سال های پیش !

فهمیدم نباید انقد مسله رو بزرگ میکردم !

اره درسته عقب موندم از هم سن و سالام ولی این تجربه ای که من دارمو الان یه فرد 30 ساله هم نداره

اینو اغراق نمیکنم به چشم دیدم

و خیلی خوشحالم از این بابت !

و خداروشکر که اصلا همچین شکست هایی خوردم ^___^ اگه اینا نبود ک من الان اینجا نبودم !

و الحمدوالله که تنم سالمه و میتونم تلاش کنم !

خب هرکی یه مشکلی داره یه شکستی میخوره تو زندگی قراره دست بکشه و بیخیال بشه ؟؟؟

تو دنیا هر ادم موفقی میبینی همشون دست کم یک بار شکست خوردن !

اقای افشار که یکی از بهترین مشاور هاس

خودش تعریف میکرد از بهترین دانشگاه تهران قبول شده صنعتی شریف فک کنم

بعد ترمای اول متوجه شده سرطان داره نرفته دانشگاه و اخراجش کردن

برای درمان رفته المان !

همزمان با درمان تحصیل هم کرده موقعه برگشت دوتا مدرک داشته

خودش تعریف میکرد چنان فول انرژی بودم درسایی که بقیه تو سه ترم میخوندن

من تو یه ترم میخوندم اونم به یه زبان دیگه و تند تند با نمره عالی پاس میکردم

گاهی ادم نمیدونه خدا براش چ نقشه کشیده !

داشتم کتاب جویل استون رو میخوندم جمله خیلی خوبی نوشته بود !

میگفت اگر این اتفاق به نفع شما نبود خدا جلوش رو میگرفت !

اولش خوب متوجه نشدم ولی عمیق ک فکر کردم دیدم بی ربطم نیس

مثلا فک کن من همون سال اول از پزشکی قبول میشدم امسال وارد بیمارستان میشدم و میرفتم سانت کرونا !

اینو ذهن من توجیه کرد حالا ممکنه صد تا دلیل دیگه ام داشته باشه !

ولی مهم اینکه متوجه شدم اقا در پس هر اتفاقی یه حکمتی هس و سخت نگیر !

برا همین از شمام میخوام مشکلات و شکست های زندگیتونو تبدیل به پل کنین برای رسیدن به موفقیتتون ^___^

 

مهم نیست شب چقدر تاریکه

خورشید دوباره طلوع خواهد کرد

مهم نیست چقدر اندوهت عمیق است

دلت به نور خدا روشن باشد

قلبت دوباره لبخند خواهد زد

 

+ پی نوشت : بچه ها ببخشید این مدت پست های نارحت و بی مفهوم نشر دادم

در وبلاگ راستش این دوماهه از اول مهر اصلا وضع اوضاعم خوب نبود !

یه لکه بی انگیزگی افتاد باید فوری پاکش میکردم نکردم و کار دستم داد !

ولی دوباره به خودم اومدم و جمع کردم همه چیو تو مشتم !

دیگه نمیذارم تکرار شه و همچنین مطلب های بی مفهوم هم پاک کردم !

چون نمیخوام از رسالتم که نشر علم واگاهی و تجربیاتمه ازش فاصله بگیرم !

  • sajedeh shin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی